|
||||||
| ||||||
Wolontariusz ONZ z Indii doradza farmerowi, Bhutan (UN Photo #UN205376) | ||||||
Kampanie globalne i krajowe | ||||||
Na całym świecie prowadzone są rozmaite działania i programy w ramach obchodów Międzynarodowego Roku Mikrokredytu, które mają na celu rozwijanie ducha przedsiębiorczości. Blisko 50 państw zaangażowało się w obchody Roku. Kampanie nagłaśniające obchody Roku mają na celu poszerzenie świadomości społeczności międzynarodowej o znaczeniu mikrokredytów i mikrofinansów w walce z ubóstwem i zachęcają do podejmowania działań wspierających sektor finansowy dostępny dla wszystkich. Komitet Koordynacyjny obchodów Roku zachęca komitety krajowe do angażowania i włączania do swej działalności różnych podmiotów. Grupami docelowymi kampanii są:
W ramach Międzynarodowego Roku Mikrokredytów prowadzone są zarówno kampanie globalne, jak i krajowe. Kampanie globalne skierowane są przede wszystkim do dwóch pierwszych grup docelowych. Natomiast kampanie krajowe - do trzeciej i czwartej grupy. Inauguracja Międzynarodowego Roku Mikrokredytu odbyła się 18 listopada 2004 roku między innymi w Belgii, Niemczech, Indonezji, Kenii, Mauretanii, Mongolii, Nepalu, Holandii, Nigerii, Południowej Afryce, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii, Wenezueli i Zambii. Tego dnia również Polska rozpoczęła uroczyste obchody Międzynarodowego Roku Mikrokredytu. | ||||||
Dokument opracowany przez Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie
na podstawie materiałów ONZ, listopad 2004 r.
|