Już za 3 tygodnie mija termin przesyłania prac i głosowania na najlepsze plakaty w europejskim konkursie „UWOLNIJ SWOJĄ KREATYWNOŚĆ W WALCE Z UBÓSTWEM”. Do tej pory wpłynęło ponad 500 prac z 29 państw, a ponad 40,000 osób ze 153 krajów na całym świecie odwiedziło stronę www.wecanendpoverty.eu . Swoim medialnym patronatem konkurs objęły takie gazety jak: Standard (Austria), Le Soir (Belgia), MetroXpress (Dania), Libération (Francja), El Pais (Hiszpania), Morgunblaðið (Islandia), Publico (Portugalia), Euractive (Rumunia), La Stampa (Włochy) i Dimmalætning (Wyspy Owcze).
102 prace pochodzą z Francji, Polska znajduje się na drugim miejscu z 82 zgłoszonymi plakatami. Z Włoch nadeszło 62 prac, Słowacji – 58, Portugalii – 56, Grecji – 35. Jedna z polskich prac znajduje się wśród 10 najlepszych plakatów.
Konkurs cieszy się największą popularnością we Francji – odnotowano blisko 8 tysięcy wejść na stronę www.wecanendpoverty.eu oraz w Polsce – ponad 6,500 osób gościło na tej stronie. Konkurs spotkał się też z dużym zainteresowaniem w Hiszpanii, Grecji i Portugalii - średnio około 4,000 osób z każdego kraju odwiedziło stronę konkursu.
Wszystkie prace i ilość przyznanych im głosów znajdują się na stronie http://www.wecanendpoverty.eu/. Polskie plakaty cieszą się dużą popularnością wśród internautów.
Organizatorzy konkursu liczą na więcej plakatów i zachęcają wszystkich do głosowania!
Konkurs na plakat „UWOLNIJ SWOJĄ KREATYWNOŚĆ W WALCE Z UBÓSTWEM” organizowany jest przez Regionalne Centrum Informacji ONZ na Europę Zachodnią (UNRIC) w Brukseli we współpracy z innymi europejskimi Centrami Informacji ONZ. Prace można zgłaszać do 30 czerwca. Laureat konkursu otrzyma główną nagrodę w wysokości 5,000 euro, a jego plakat zostanie wydrukowany w europejskich mediach. Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej kreatywnej pracy, która zachęci przywódców światowych do spełnienia obietnic złożonych w 2000 roku oraz przekona społeczeństwo do zaangażowania się w działania pomagające zwalczyć ubóstwo. Wszystkie prace i ilość przyznanych im głosów znajdują się na stronie http://www.wecanendpoverty.eu/. Więcej informacji o konkursie na stronie Ośrodka Informacji ONZ w Warszawie http://www.unic.un.org.pl/konkurs/.